foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
foto5
образование

МЕНЮ

Урок английского языка "Животные", 2 класс. Учитель иностранного языка Кузнецова Н.С.

Урок  английского  языка  по  теме 

«Животные»    

Название:  ''I   like   animals''

Тема:   ''Animals''

Цели   и  задачи: 

$11.     Расширить   и   закрепить   языковые   знания   и   навыки;   орфографические   и   слухопроизносительные,   лексическую   сторону   и   коммуникативные   умения.

$12.     Развивать   познавательный   интерес   учащихся;   расширить   знания  о   животных,   окружающей   природе,  помочь   учащимся   осознать   явления   своей   действительности,   своей   культуры,   путем   сравнения   и   сопоставления.

$13.     Обучить   учащихся   чтению,   коммуникативного   вживания  в   англоязычную   среду   на   основе   взаимосвязанному   обучения   чтению   и   говорению.

Наглядные   пособия   и   опоры:

Картинки   животных,   таблицы,   аудиозапись   к   учебнику   ''English”   2   класс.

Игры:  «Волшебная   коробка»,   маски   животных.

Teacher:  Good   morning,  children!  

I’m  glad  to  see  you.  .  We  have  guests  on  our  lesson  today  and  let’s  greet  them.  Please,  make  a  bow  to   our   guests.

OK,  please,  sit  down.

Let’s  remember  what  we  say  and  ask  when  meet  people.

Children:  How  are  you?

Teacher:  Right,  I’m  fine,  thanks,  and  you?

Children:  We  are  OK.

Teacher: Great!  Are  you  ready  for  the  lesson  now?

Children:  Yes,  we  are  ready.

Teacher:  Well.  Today  we’ll  revise  numbers,  the  ABC,  learn  new  words,  talk  about  animals,  read  and  of  course,  sing  and   play  games.

First,  introduce  yourselves,  please.

Children:  Hi,  I’m  …I’m   from   Russia.  (I  live  in   Mikhailovskaya)  I  like  English…(playing  football,   watching   TV)

Teacher:  Thanks.  Now   let’s   see,   who  is  good  at   counting.  (обращаясь   к  ученику)

(Ученик   считает)

  1. обращаясь   к  ученику)from   one  up   to  ten.

Ученик   считает.

  1.    much   is  …(ученики   выполняют   сложение  цифр)

Ученики   рассказывают   стихотворение 

Дети  читают   стихи

Сan  you  spell  these  words?

Ученики   читают   слова   на  карточках.

It’s  time  to  sing  the  ABC  song.

Дети  поют  песню (Запись №1).

II Follow-up

(Показ картинок)

Children:  It’s  a  cat.   It’s  a  dog…

Children:  Yes,  we  do.

Teacher:  What  is  your  favourite  animal?  Show  us  your  pictures.

Ученики  показывают  рисунки,  называют  и  описывают  животных.

Teacher:  And  now  open  your  textbooks  on  page  60  and  let’s  learn   some  other  animals.

Дети  повторяют  за  учителем.

Good,  now  you  will  hear  what  do  Helen  and  Mike  speak  about.

Звучит   аудиозапись (запись№2). 

Children:   Mike  speaks  about  raccoons.   Helen   speaks   about  tigers

  1. Now  read  after  me.

Дети  читают  за  учителем.

Good,  who  wants  to  read?   Olesya  and  Vova ,  please.

Ученики  читают   парами 

  1. s   play  “The   Magic  Box”  Учитель  показывает  коробку. 

Children:  I   think  it’s  a  tiger.    I  think   it’s   a  cow. 

Дети  достают  игрушки  и  называют  их.  Если  игрушка  названа  правильно,  остальные  соглашаются:  Yes,   it   is.   Когда   игрушка   называется   неверно,   ученики   говорят:  Noit  is   not  a…..

  1. Учитель  приглашает   двух   учеников. 

Ученики   называют   животное   и  делают  шаг  вперед.  Играют  все  дети.

Teacher:  I  see  you  all  are  great   experts!  Now,   take   your   seats  and   let’s   watch   a  tale.   Have   a   look   at   the   screen.

Дети  смотрят   сказку (видео№1)

Teacher:   Did   you  like  the   tale?  What   was   it  about?

Children:   Yes.   About   mice.

Teacher:   What   do   you  think  about   country   mouse?

Children:   It’s   funny. It’s  smart.   It’s  cute.

Teacher:  Well,  do  you  know   a  tale   “The  Little  House  In  The  Wood”?  Who  wants  to   be  a  Mouse,  a  Frog,   a  Fox?

Дети  выходят  и  инсценируют   сказку   «Теремок»

Teacher:  Good,  children.  Take  your  seats.  Now  let’s   sing  our  favourite  song.

Ученики   поют  песню 

Children:   We   have  played,   we   have  sang,  we  have  read,   we  have  learnt  new   words,  we   have  watched  a  tale.

 Teacher:  Our  next   lesson  will  be  reading  lesson.  Thanks   for  your  work. Good-buy. See  you  soon.

Copyright 2024  Studio Gabrielle