Вы здесь: Главная Учебно-методическая работа Методическая копилка Урок английского языка "Животные", 2 класс. Учитель иностранного языка Кузнецова Н.С.
Урок английского языка по теме
«Животные»
Название: ''I like animals''
Тема: ''Animals''
Цели и задачи:
$11. Расширить и закрепить языковые знания и навыки; орфографические и слухопроизносительные, лексическую сторону и коммуникативные умения.
$12. Развивать познавательный интерес учащихся; расширить знания о животных, окружающей природе, помочь учащимся осознать явления своей действительности, своей культуры, путем сравнения и сопоставления.
$13. Обучить учащихся чтению, коммуникативного вживания в англоязычную среду на основе взаимосвязанному обучения чтению и говорению.
Наглядные пособия и опоры:
Картинки животных, таблицы, аудиозапись к учебнику ''English” 2 класс.
Игры: «Волшебная коробка», маски животных.
Teacher: Good morning, children!
I’m glad to see you. . We have guests on our lesson today and let’s greet them. Please, make a bow to our guests.
OK, please, sit down.
Let’s remember what we say and ask when meet people.
Children: How are you?
Teacher: Right, I’m fine, thanks, and you?
Children: We are OK.
Teacher: Great! Are you ready for the lesson now?
Children: Yes, we are ready.
Teacher: Well. Today we’ll revise numbers, the ABC, learn new words, talk about animals, read and of course, sing and play games.
First, introduce yourselves, please.
Children: Hi, I’m …I’m from Russia. (I live in Mikhailovskaya) I like English…(playing football, watching TV)
Teacher: Thanks. Now let’s see, who is good at counting. (обращаясь к ученику)
(Ученик считает)
Ученик считает.
Ученики рассказывают стихотворение
Дети читают стихи
Сan you spell these words?
Ученики читают слова на карточках.
It’s time to sing the ABC song.
Дети поют песню (Запись №1).
II Follow-up
(Показ картинок)
Children: It’s a cat. It’s a dog…
Children: Yes, we do.
Teacher: What is your favourite animal? Show us your pictures.
Ученики показывают рисунки, называют и описывают животных.
Teacher: And now open your textbooks on page 60 and let’s learn some other animals.
Дети повторяют за учителем.
Good, now you will hear what do Helen and Mike speak about.
Звучит аудиозапись (запись№2).
Children: Mike speaks about raccoons. Helen speaks about tigers
Дети читают за учителем.
Good, who wants to read? Olesya and Vova , please.
Ученики читают парами
Children: I think it’s a tiger. I think it’s a cow.
Дети достают игрушки и называют их. Если игрушка названа правильно, остальные соглашаются: Yes, it is. Когда игрушка называется неверно, ученики говорят: No, it is not a…..
Ученики называют животное и делают шаг вперед. Играют все дети.
Teacher: I see you all are great experts! Now, take your seats and let’s watch a tale. Have a look at the screen.
Дети смотрят сказку (видео№1)
Teacher: Did you like the tale? What was it about?
Children: Yes. About mice.
Teacher: What do you think about country mouse?
Children: It’s funny. It’s smart. It’s cute.
Teacher: Well, do you know a tale “The Little House In The Wood”? Who wants to be a Mouse, a Frog, a Fox?
Дети выходят и инсценируют сказку «Теремок»
Teacher: Good, children. Take your seats. Now let’s sing our favourite song.
Ученики поют песню
Children: We have played, we have sang, we have read, we have learnt new words, we have watched a tale.
Teacher: Our next lesson will be reading lesson. Thanks for your work. Good-buy. See you soon.